خانه » اخبار تکنولوژی » نگاهی به کنفرانس گوگل ۲۰۱۹ I/o
نگاهی به کنفرانس گوگل ۲۰۱۹ I/o

نگاهی به کنفرانس گوگل ۲۰۱۹ I/o

به نقل از دیجیاتو، چند روز پیش کنفرانس گوگل ، کنفرانس توسعه دهندگان گوگل ۲۰۱۹ i/o برگزار و از نوآوری های گوگل رونمایی شد. بیایید نگاهی به آن بیندازیم!

 

قابلیت واقعیت افزوده لنز

نگاهی به کنفرانس گوگل ۲۰۱۹ I/o

از این پس، واقعیت افزوده نقش بیشتری در جستجوهای گوگل ایفا می کند و از این رو، برخی از نتایج جستجو به شکل سه بعدی نمایش داده خواهد شد. مثلا اگر در گوگل لنز به دنبال کفش خاصی هستید، مدل سه بعدی آن را جستجو و از زوایای مختلف بررسی اش می کنید. سرویس بینایی کامپیوتری گوگل لنز هم پیشرفته تر شده. گوگل دمویی از لنز به نمایش گذاشت که کاربر با گرفتن دوربین گوشی به سمت منوی یک رستوران، می توانست از غذاهایی که نسبت به بقیه محبوب تر هستند مطلع شود. لنز حالا قادر است نوشته های روی دیوار خیابان ها و دیوارها را تشخیص داده و هم زمان آنها را به شکل صوتی و متنی ترجمه کند. هم چنین از این به بعد پادکست ها هم در جستجوها سهمی خواهند داشت.

 

گوگل داپلکس

نگاهی به کنفرانس گوگل ۲۰۱۹ I/o

نسخه جدید داپلکس علاوه بر تماس با رستوران و رزرو میز، می تواند در کرایه خودرو یا تهیه بلیت سینما کمکتان کند. مهم ترین ویژگی نسخه اخیر، تغییر صدای آن است که دیگر مشابه صدای انسان نیست. این تغییر نگرانی های مربوط به سوء استفاده از هوش مصنوعی را به حداقل خواهد رساند.

قابلیت Live Caption اندروید Q

قابلیت Live Caption می‌تواند آهنگ‌ها و ویدیوها را همزمان با پخش، با دقتی بالا برایتان زیرنویس کند. زیرنویس های زنده اندروید به شکل یک لایه برجسته روی اپلیکیشن های کاربردی شما مثل یوتیوب، اینستاگرام، اسکایپ و… ظاهر می شوند. این ویژگی حتی در ویدئوها و صداهایی که خودتان ضبط کرده اید هم قابل استفاده است.

در کنفرانس عنوان شد که هنگام زیرنویس شدن ویدیوها، هیچ گونه اطلاعاتی به سرورهای گوگل ارسال نمی‌شود و کاربران می‌توانند باکس زیرنویس را آزادانه در نمایشگر گوشی جابجا کنند.

 گوشی های میان رده پیکسل

نگاهی به کنفرانس گوگل ۲۰۱۹ I/o

در کنفرانس گوگل امسال میان رده ای خوبی معرفی شد. میان رده های پیکسل را باید در بین مورد انتظارترین ها در I/O 2019 دانست. گوگل در پیکسل ۳A و ۳A XL برای پایین آوردن قیمت و متمایز ساختن آن ها با پرچمدارانش، در قاب پشتی به جای شیشه از پلاستیک استفاده کرده است. پیکسل ۳A XL به نمایشگر اولد ۶ اینچی با رزولوشن +Full HD مجهز است. مدل کوچکتر ۳A از نمایشگر ۵٫۶ اینچی با رزولوشن و تکنولوژی مشابه استفاده می کند. چیپست این دو هم میان رده اسنپدراگون ۶۷۰ است. اما مهمترین ویژگی آنها را باید Night Sight یا عکاسی در نور کم دانست که به ادعای گوگل برتری قابل ملاحظه ای در مقایسه با رقبا به این گوشی ها می دهد.

قیمت در نظر گرفته شده برای پیکسل ۳A و مدل XL به ترتیب برابر ۳۹۹ و ۴۷۹ دلار است.

ارسال بسته های امنیتی برای اندروید کیو از طریق پلی استور

در کنفرانس گوگل امسال از قابلیتی به نام Mainline در اندروید Q رونمایی شد که گوگل را قادر می سازد بسته های امنیتی مهم را از طریق پلی استور برای دستگاه ها بفرستد. این پروژه ادامه دهنده راه Treble است که سال ۲۰۱۷ به عنوان بخشی از امکانات اندروید Oreo معرفی شده بود.

گوگل نست هاب مکس

نگاهی به کنفرانس گوگل ۲۰۱۹ I/o

«نست هاب مکس» دستگاهی است که گوگل هوم مکس، دوربین نست و گوگل هوم هاب را به طور یکجا در اختیار شما قرار می دهد. نست هاب مکس قادر است به عنوان یک دوربین امنیتی، تصاویر زنده را از داخل خانه به گوشی تان بفرستد؛ بر خلاف گوگل هوم هاب که گوگل دوربینی برایش تدارک ندیده بود.

از دیگر کاربردهای نست هاب مکس می توان به برقراری تماس های ویدئویی و نیز استفاده به عنوان پنل کنترلی دستگاه های هوشمند دیگر اشاره کرد.

اندروید Q

نگاهی به کنفرانس گوگل ۲۰۱۹ I/o

نسخه بعدی سیستم عامل گوگل که پاییز منتشر می شود، اندروید Q نام دارد. در کنفرانس اخیر از مهم ترین تغییرات و قابلیت های بتای سوم این نسخه سخن گفته شد و گوگل به تشریح مواردی مانند حالت تاریک، بهینه سازی ژست های حرکتی و حالت فوکوس پرداخت.

آموزش برنامه نویسی اندروید

درباره nadimic

24 ساله، کارشناس حقوق، علاقمند به شناساندن برنامه های خوب به شما!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
error: Content is protected !!