خانه » اخبار تکنولوژی » مشخصات سخت افزاری و تاریخ عرضه احتمالی پلی استیشن ۵

مشخصات سخت افزاری و تاریخ عرضه احتمالی پلی استیشن ۵

PS5؛ به همین زودی ها؟

به نقل از زومجی، سایت  SemiAccurate اطلاعات تازه ای را درباره کنسول بعدی سونی منتشر کرده است. به گفته این وب سایت، کنسول بعدی پلی استیشن از یک پردازنده براساس معماری Zen، ساخته شرکت AMD، استفاده می کند و معماری پردازنده گرافیکی سفارشی این کنسول بر پایه Navi است که البته AMD هنوز محصولی را بر پایه این فناوری عرضه نکرده است. همان گونه که در ساخت کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو از فناوری گرافیکی Vega استفاده شد و پس از یک سال، کارت‌های گرافیک Vega برای پی‌سی در دسترس قرار گرفتند، در مورد قدرت گرافیکی کنسول بعدی سونی و استفاده از معماری Navi هم چنین فرضیاتی طرح می شود.

مشخصات سخت افزاری و تاریخ عرضه احتمالی پلی استیشن 5

بهره گیری از پردازنده های Zen به جای پردازنده  Jaguar، از نظر سخت افزاری برای سونی گام بلندی خواهد بود و به بهره‌گیری بیشتر از Simultaneous Multi-Threading و افزایش کارایی هر هسته CPU منجر خواهد شد. شایعاتی نیز از استفاده از ویژگی های واقعیت مجازی در کنسول جدید سونی – که شاید بتوان آن را PS5 نامید – حکایت دارند؛ ویژگی‌هایی جدید که تجربه جالب تری از «واقعیت مجازی» را به کاربران ارائه می دهند و شاید ‌بتوان از این شایعات نتیجه گرفت که شرکت سونی به این زودی‌ها پلی استیشن VR را رها نخواهد کرد.

فناوری پردازش ۷ نانومتری‌ به سونی در ساخت قطعات کوچک‌تر در کنسول جدیدش باعث می شود که کوچک‌ بودن پردازنده این کنسول به بیشتر شدن فرکانس پردازنده، منجر گردد. با وجود اطلاعاتی که درباره کیت‌های توسعه کنسول PS5 منتشر شده، احتمالا قطعات استفاده‌شده در کیت‌هایی که برای بازی‌سازها قرار است فرستاده شود، دقیقا سخت‌افزار موجود در کنسول اصلی و نهایی نخواهد بود.

شاید کنسول پلی‌استیشن ۵ در نوامبر سال ۲۰۱۹ (آبان-آذر ۹۸) به بازار راه یابد؛ دقیقا سه سال بعد از عرضه پلی‌استیشن ۴ پرو و البته شش سال پس از عرضه پلی‌استیشن ۴٫ اگر چنین شود و کنسول بعدی سونی در این تاریخ روانه بازار گردد، با «چرخه سه ساله ارتقاء کنسول» همخوانی خواهد داشت.

آموزش برنامه نویسی اندروید

درباره nadimic

24 ساله، کارشناس حقوق، علاقمند به شناساندن برنامه های خوب به شما!

۲ دیدگاه

  1. نصب لازم است برای ایجاد تغییر در ساختار تشکیلاتی کلاس های مختلف درسی برای آموزش مجازی دروس خودم.

  2. سلام بهترین اپلیکیشن کاربردی است

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
error: Content is protected !!